The Corporation
10
Helyszín: | acb Galéria |
Dátum: | 2010. jún. 25. – júl. 30. |
Leírás
Az acb Galéria soron következő kiállítása a The Corporation, egy négy tagból álló művészeti csoport közös nagyméretű installációját és a tagok egy-egy saját művét mutatja be. A The Corporation művészcsoport 2000-ben alakult. A szabad művészi gondolkodást és útkeresést, eszközhasználatában a műfajok egyenjogúságát célozza - a hagyományos olaj-vászon képektől a video- és fény-installációkon, az akció- és konceptuálisművészeten át az elektronikus zenei kísérletekig. Számos közös felületen találkoznak a tagok problémafelvetései, ilyenek például a társadalmi struktúrákat, az egyén helyét, szerepét, felelősségét, álláspontját, különböző minőségeit felvető kérdések és témaválasztások. Korábban összművészeti helyszíneken, elektronikus-zenei eseményeken, fesztiválokon jelentek meg a kezdetektől együtt dolgozva fiatal művészekkel. Hat évvel a közös alkotómunka szüneteltetése után a tagok - Borsos János, Mátrai Erik, .page. és Szenteleki Gábor -, akik egyénileg folyamatosan jelen vannak a kortárs művészeti életben, fennállásuk óta először állítanak ki galériában.
Borsos János olyan médiumokkal dolgozik, amik konceptuális művészetében a leginkább segítik a tartalmi kifejezést. Művészete társadalom érzékeny és kritikus. Az itt bemutatásra kerülő önfeltáró alkotása manipulált biztonsági kamerák és monitor felhasználásával készült. Mátrai Erik 3 témát kutat a The Corporation keretein belül. „Spot-install” című munkája egy fény és füst segítségével létrejövő installáció rendszer, jól ismert „Mária fotó” sorozata a Mária ábrázolások jelenkori feldolgozására tesznek kísérletet, „Madár-rajz sorozatában” hosszú expozícióval fotózott madárröptékkel és a káosz alakította rend tematikájával foglalkozik. .page. „Organikus technológia” sorozata nagyméretű (tus)kalligráfiákból áll. Az „Összefüggés-sokkok” című sorozata pedig loop-alapú digitális vetítés-kísérletek. Az acb Galériában kiállított „Tudat” című videó-önarcképe digitális szekvenciák és szabadkézi kalligráfiák sablonjaiból építkezve törekszik a személyesség megragadására. Szenteleki Gábor olaj, vászon alapú különös atmoszférájú, már-már spirituális festményein aktuális társadalmi feszültségek és egymásrautaltságok témáját dolgozza fel.