Rólunk
Leírás
Az acb Galéria 2003-ban jött létre Budapesten, az elmúlt több, mint két évtized során pedig a magyar és kelet-európai művészeti piac meghatározó szereplőjévé vált. A galéria kezdetben olyan magyar és nemzetközi neokonceptuális művészeket képviselt, akik a keleti blokk 1990-es politikai változásait követően váltak aktívvá, és mára már a középgeneráció gerincét alkotják. Az ő gyökereiket keresve a galéria az alapítást követő évtizedben bővítette az érdeklődési körét: ma már számos, az 1960-as, 1970-es és 1980-as évek magyar művészettörténetében jelentős neoavantgárd, illetve posztavantgárd alkotó életművét is képviseli. Az acb kiemelt figyelmet szentelt az utóbbi években a magyar kísérleti textilművészet és kerámiaművészet újrakontextualizálására, ugyanakkor a legfiatalabb művészgeneráció legizgalmasabb és legikonikusabb tagjai irányába is mindig nyitott maradt.
Az acb 2025-től tavaszától négy kiállítótérrel rendelkezik: a fő kiállítótér az acb Galériában található, az acb Attachment és az acb Plus önálló és csoportos tárlatokat mutat be, a legújabb acb BAK IMRE space pedig projectspace-ként működik.
A galéria kutatással és könyvkiadással foglalkozó részlege a 2015-ben alapított acb ResearchLab, amely korábban gyakran periférikusnak kezelt magyarországi neoavantgárd és posztavantgárd életművek és művészeti jelenségek bemutatásával és publikálásával foglalkozik.
Az acb Media a galéria legújabb részlege, ami 2024-ben alakult meg. Az acb Media mozgóképes és podcast tartalmakat fejleszt a galéria ingyenesen hozzáférhető youtube és spotify csatornáira a képviselt művészekről és az aktuális kiállításokról, projektekről.
A galéria fontos szerepet játszik a globális művészeti piacon, aktívan képviseli művészeit hazai és nemzetközi szinten, illetve olyan művészeti vásárokon vesz részt, mint például az Art Basel in Basel és az Art Basel Miami Beach, a Frieze Masters London vagy az ARCO Madrid.