Precisely That!

2008.03.07 - 04.12.

Jurriaan Molenaar (NL) és Han Schuil (NL)

Precisely That!


A LOW holland-flamand kulturális fesztivál (www.lowfestival.hu) keretében megvalósuló kiállításon szereplő két művész, Jurriaan Molenaar és Han Schuil Amszterdamban él és dolgozik.


Jurriaan Molenaar (1968) művei meglepő nézőpontokból ábrázolnak egyszerű architektonikus szerkezeteket, hétköznapi épületeket. A bevásárlóközpontok, ipari övezetek, bankok és irodák minden esetben kihaltak, mintha zárás után látnánk őket. A néző az egyetlen, aki jelen van ezekben a terekben, amelyek bárhol lehetnének, mégsem valóságosak.  Az áttetsző falak, vakablakok, félig nyitott ajtók és végtelen labirintusok egy elvont világot alkotnak, amelyet a művész „lelki valóságként” jellemez.
Formai szempontból komor, visszafogott színhasználat, erőteljes térhatás és borotvaéles vonalak jellemzik a festményeit. 
A magyar közönség kétszer láthatta eddig az acb Galériában Molenaar alkotásait. 2004-ben a "4 holland művész" című kiállításon szerepelt, amely a hollandiai Tanya Rumpff Galériával való együttműködés révén jött létre. A nagysikerű kiállítást követően, az acb meghívta Molenaar-t egy négy hónapos budapesti műteremprogramra, és 2006-ban az itt készült művekből rendezett kiállítást « Ablakok » címmel.
Az acb számos kiállításon és vásáron szerepeltette Molenaar alkotásait. Legutóbb a 2008-as Bolognai Művészeti Vásáron (Arte Fiera 2008) értek el látványos sikert. 


Han Schuil (1958) művészetét általában a következő, tőle származó idézettel jellemzik: "Azt akarom, hogy műveim annyira egyértelműek legyenek, mint a közlekedési jelek, s annyira intenzívek, mint a Flamand Primitívek festészete."  Schuil az acb Galériában olyan alkotásokat mutat be, melyeket formázott alumíniumra festett autózomáccal. A művész e képek ipari karakterét különösen fontosnak tartja.
Molenaarhoz hasonlóan Schuil is gyakran építkezik geometrikus formákból, de az is jellemző rá, hogy a valóság jellé absztrahált elemeit rendezi laza szerkezetű, kevés elemes kompozícióvá, vagy éppen közismert jeleket emel be a műveibe.


www.revizoronline.com/article.php

/index.php?pageid=88